Foto dana iz lokala
Collapse
X
-
Ukusi Istanbula u Novom Sadu.
I ovaj, Banjalučki,jedan od najukusnijih u NS, ( okolo preko Bosne), može se svrstati u tursku hranu.
Ima i lokal sa Turkish delight.
Lanac iz Novog Pazara
Ima i baklave, izgledom iste turske ali, probali smo, neprepoznatljivo po ukusu.
Veština je napraviti dobru baklavu: od razvlačenja tankih kora do pravog fila.
Ali ostale turske poslastice nisu loše.
Eto kad nismo u Turskoj da se podsetimo ukusa.
Comment
-
-
Po lepim slikama koje stižu, izgleda da je već stiglo proleće u Japanu.
A u Srbiji je još zimska vegetacija.
Slike od danas na ulasku za Novi Sad.
Drveće uz put napupilo i pojavljuju se prvi cvetovi.Toplo je ovih dana i do kraja nedelje procvetaće sve.
Bulevari Novog Sada koji se ove zime nisu zabelili.
Tačnije bilo je u Januaru dan/dva nešto što je ličilo na sneg.Nisam tih dana bio u NS ali ovako je izgledalo u mom lokalu
Kafići u NS nisu bez gostiju, iako nas po informacijama sa medija pripremaju za potpuno zatvaranje.
Desno( i dole) je nova zgrada ćerkinog Fakulteta.
Uglavnom zvrji prazna, osim za ispite, jer su nastava/vežbe online.
U stanovima, može ovako i da se leži i prati.
Bilbordi su vraćeni u komercijalnu realnost.
Inače, cele nedelje su bili ispisani stihovima sada pokojnog Balaševića, da se oduže sugrađaninu, pesme na svim kanalima, iako je godinama bio proteran sa svih nacionalnih radio i tv frekvencija , pogotovo od one poslednje pesme "Dno dna" posvećene ovom aktuelnom režimu koji su tu da nas dotuku, kako reče Đole u jednom intervjuu.
Naiđoh i na ovu , sa bilborda,reklamiranu kladionicu/slot klub "Maršal" sa interesantnim eksponatom ispred
Iz vremena kad je policija bila milicija, a ja se obučavao u njemu.
Comment
-
-
Sunčan vikend i zaoštrene korona mere(zatvoreni restorani, javni objekti.. ) izmamili su ljude u prirodu
Fruška Gora.Vegetacija je još u zimskom snu.
I ovde je, kao u Kournakei, ispod opalog lišća izašlo šumsko cveće
Zumbuli
Ljubičice, visibabe..
A danas je već promena vremena- kiša a na jugu Srbije i sneg.
Comment
-
-
,,Buđenje ranog proleća.." ..ima Bajagina pesma iz 2000 g.
Na obroncima Fruške Gore, današnje slike, priroda malo kasni
Orezani i tek procvetali voćnjaci uz dvorce-vikendice
vinogradska breskva
,,miriše zemlja koja je reku rodila"...ide dalje stih pesme
ljubičice, mirisi iz detinjstva
narcis
Radni je dan , bez gužvi beograđana oko manastira Novo Hopovo.
isto kod Starog Hopova
Comment
-
-
Stari Toshiba laptop (levo) i ja , koji ne shvatam da je prošlo 2 decenije zajedničkog druženja , saterani smo u ćošak.Ostareli zajedno.
Jeste bio usporen, poneki dokument nije otvarao (pomagao sam se telefonom) ali viśe ne podržava , niti se može nadograditi,npr. SilverLight platforma u kojoj moram slati izveštaje Ministarstvu ili aplikaciju za elektronsko bankarstvo.
Kupio sam novi Dell Inspiron.
Dok ne prebacim sva dokumenta, oba su u kacelariji.
Ali poenta ovog posta je o odličnoj rezoluciji i onome što je na displeju Della.
Live camera sa Ko Samuia, Crystal Bay Beach.
Ono što je novo da je na live cameri dodat zvuk pa se čuje šum talasa , glasovi sa plaže.
Povremeno kamera zumira plažu, suprotnu obalu,more...kao da si tamo.
Odmara me.
Nostalgija za starim dobrim vremenima letovanja u Thai.
Comment
-
-
Proleće u Srbiji.
Divlji ringlov u fullu.
To je na 10 minuta peške od kuće, na kraju ulice, izletište u mladoj travi, počinje ovako
A završava branom od koje počinje akumulaciono jezero uz koje su ti ringlovi, šipak, trnjine...kao divlji zasad.
Divlji zasad ,koji se raščišćava za pecaroške brvnare , koje su evoluirale u prave palate sa voćnjacima,privatnim molovima, ogradom..
Ono što je primetno, da je tu u lokalnom mestu , u unutrašnjosti, uglavnom u šetnji stariji svet ili srednjih godina.
Isti dan, ćerka mi šalje sliku iz Novog Sada sa keja , jednog od najlepših u Evropi, uređenog..
Dok džogira na mekanoj trim stazi od tartana, koji čuva zglobove,uz Dunav 500 m od stana,na slici su uglavnom mladi.
Iza krivine se vidi Tvrđava na drugoj strani obale.
Comment
-
-
Mazda CX-5 .
Nova serija . Od 2017 ,unapređena, zakoračila je kvalitetom u Premijum klasu SUV vozila , konkurišući nemačkoj trojci a po ceni je mnogo pristupačnija.
Samo izgledom liči na Hondu HR-V.Ali Hondin motor je 1,5 a ovaj je 2.0 i to drugačiji.
Bestseler model fabrike iz Hirošime.Proizvodi se od 2012 i ovaj model čini 25% proizvodnje .To već nešto govori.
Evo ga u salon u Novom Sadu
Carina na japanska vozila je 12,5 % a porez ,PDV, je 20%.
Osnovni model je oko 22.000 € a ovaj izložen ima nešto unapređeniju opremu i sa popustom ga prodaju za 23.900 €.
Nije ni tako ružan za jedan porodični terenac.
Unutra manuelni menjač, gumirana plastika da ne škripi kasnije,kožni menjač i volan, hromirano/aluminijumski delovi, puno opreme...
Nisam ni razmišljao o Mazdi.
Ćerka , (iako zbog obaveza još nije polagala vozački), kaže raspitala se i to bi bio izbor za nas: porodični auto, pouzdan 8 air bag,metala 1350 kg, velik prtljag,dobre vozačke perfomanse, i komparativno pristojna cena za klasu koju nude.
Sada kada nema putovanja avionom a i rizično je, treba imati dobar auto da se ide tamo gde se bude moglo- Crna Gora,Grčka..
Iznenadio me predlog ali što sam više proučavao sve više sam bio blizak tom stavu.
Dopalo mi se što pod nije nizak , kao kod sportskih linija, jer sam sa Cryslerom znao češati asfalt srpskim putevima.Ono što mi se manje dopalo je potrošnja 7-8 ali za motor 2,0 , 165 KS i ubrzanje 9.2 i ne može manje.
Ali ono što me ohladilo je rok isporuke , 3-4 meseca.
Izloženi model je prodat.
Za isporuku odmah,imaju skuplji model , bogatije opremljen , automatski menjač...
Evo ga, još neraspakovan.Za koji dan biće kod mene, baš ovaj sa slike.
Mazda CX-5, Skyactiv 2,0 G165 AT.
Benzinac, ali napraviše Mazdini inženjeri motor atmosferac ( bez turbine), koji pali smešu kompresijom kao dizel (Skyactiv) a svećice samo potpomažu, pa već na 1200 obrtaja žestoko vuče( testirao sam ga) a pri konstantnoj brzini i śtedi povremenim isključivanje 2 cilindra.
Felne 19'', tempomat,u "kokpitu" napred ,ispod velikog znaka Mazde, poluradarska oprema za praćenje vožnje i automatsko kočenje, praćenje belih bočnih linija-poluautomatska vožnja, automatsko LED osvetljenje,senzori za parkiranje, displej, USB priklkučci napredi nazad za Apple/Android, grejači prednjih sedišta i volana,odmrzavanje brisača...
Uzeli smo probnu vožnju.
Cena 30.000 €.
Skuplje od ovog je 4x4, sve u koži, šiber na krovu, praćenje znakova na putu..takav bi se morao čekati.
Sutradan se setim da treba videti mogu li mu gabariti u garažu u NS.
Zamolim prodavca da ga odveze do zgrade i testira(nisam bio u NS).
Zgrada stana, nova,moderna ..nisam mu ni dao adresu , znao je koja je
Čuvari (ćerka ih zamolila da otvore jer je daljinski car-tag bio u mojim kolima),rampu za parking
Daljinsko otvaranje vrata garaže ispred kojih, na kosini imaju u podu grejači za odleđivanje zimi
Garaža i parking mesta u njoj, dimezionisana i uređena po standardima kao u nekom šoping molu , ne bi trebalo da ima problema sa gabaritima vozila koji su u slučaju Mazde CX-5
LxWxH - 4550x 1840× 1680 mm
Ćerka slikala...čovek na naše parking mesto uparkirao iz prve a da i nije morao skupljati retrovizore( ima tu funkciju).
Izravnao napred
Ali ima kvaka-nezgodna betonska greda u dubini.
Baš na tom mestu je ta kosa betonska greda ispod kojeg mora da se delimično uvuče
Ne može se otvoriti gepek a ako se uđe malo dublje desnom stranom ,zaokruženo, po visini bi udario u beton.
To "ne vide" ni senzori parkiranja koji su dole u zadnjim branicima.
Rešenje je da se parkira iz dva poteza kada se otvori i pokupi prtljag iz gepeka.Prodavac predlaže da stavimo i gumeni odbojnik u pod ali ima kvaka- to je iznajmljeno parking mesto a gazda ili održavanje zgrade možda ne bi dozvolili da se buši pod.
Imam garažu u mom vlasništvu u zgradi preko puta.
Kad izlazim iz amforta moje zgrade to je ulaz praktično preko puta.
Podzemna garaža u dvorištu ove starije zgrade
Ulaz u masivan socijalistički beton kako se nekad gradilo
Komfornije od nove gradnje
Tu nema nikakvih problema,stiske...evo mi garaže
Ali tamo je zgodno- iz garaže u lift.
Ovde bih morao nositi stvari, još preko prometne ulice.Isključena je i zajednička struja pa svako sebi neka uvodi.
Ništa nisam sređivao, takvu je izdajem i sa tim novcem rentam ono parking mesto gde mi greda pravi problem.
Presekao sam i kupio auto.Na firmu, bez kredita.2 godine kasko osiguranje.
I pored problema sa tom kosinom, produžio sam zakup parking mesta jer ga u zgradi niko ne nudi a inače su cene garaža vrtoglavo skočile( na toj lokaciju , u centru, je oko 2000 €/kvadratu kod kupovine a skočila je i renta)
Sutra registrujem auto i preuzimam ove nedelje.
Comment
-
-
Originally posted by onnut View PostSneg u Aprilu.
Slika Srbije od jutros kroz balkonski prozor
[ATTACH=CONFIG]5934[/ATTACH]
Uhvatio se i led jer je noćna temperatura bila negativna.
Voće koje je procvetalo- propašće.
[ATTACH=CONFIG]5935[/ATTACH]Azija, moja dežela.
Comment
-
-
Originally posted by onnut View PostMazda CX-5 .
Nova serija . Od 2017 ,unapređena, zakoračila je kvalitetom u Premijum klasu SUV vozila , konkurišući nemačkoj trojci a po ceni je mnogo pristupačnija.
[ATTACH=CONFIG]5916[/ATTACH]
Samo izgledom liči na Hondu HR-V.Ali Hondin motor je 1,5 a ovaj je 2.0 i to drugačiji.
Bestseler model fabrike iz Hirošime.Proizvodi se od 2012 i ovaj model čini 25% proizvodnje .To već nešto govori.
Evo ga u salon u Novom Sadu
[ATTACH=CONFIG]5917[/ATTACH]
Mazdin logo
To je van Japana stilozovano slovo "M". Unutar Japana, to je mnogo više.
Pre svega, Mazda je prezime koje se čita "Matsuda", brzo izgovoreno "Macda".
Matsu = bor
Da = njiva.
Prethodnici vlasnika su uzeli to prezime jer su imali njivu pirinča ispod borova.
Sam logo je ova čaplja koja trebi štetočine i kukce po njivama pirinča, prijatelj svih poljoprivrednika a sa njima i dan danas Japanci imaju jake veze.
I ona u letu, to je to stilizovano "M".
Ta ista, omiljena ptica, je i na repu Japan Airlines
Azija, moja dežela.
Comment
-
-
Hvala na čestitki.
Nisam znao za tu priču o Mazdinom logu.Lepo i poučno , da znam, kad ću je već voziti.
Danas sam preuzeo vozilo u NS.
Čekao me ispred salona, umiven, samo da se postave tablice.
Ono što je bitno da je uz salon i servis a dele zgradu sa Fordom.
Iznenadih se da auto nema rezervni točak već pribor za reparaciju gume sa kompresorom.Ne znam da li je to sada i kod drugih japanskih kola ili uopšte kod novih vozila.
Sneg se otopio do podneva.
Interesantno , na putu do salona , u Bulevaru, ispred mene se stvori ovaj duh.Pročitah - Toyota Corolla Hybrid.
Pretpostavljam sličan ili isti model kao tvoj.
Lep porodičan auto.
Ne sećam se da sam ga viđao ranije.
Comment
-
-
Prvo je bio umanjeni točak (ćopavac) pa onda pribor za reparaciju sada nema ni to. Morao sam da kupim posebno ceo točak.
Ta Corolla Hybrid je kao moj auto, moj ima "Touring" dodatak, ne znam koja je razlika. Ide 1,100km sa 40L benzina.
Da dele servis sa Fordom je od starih dana. Još uvek ima logike, kola iz to perioda se još voze. Bila je verovatno naredba na svetskom nivou.Azija, moja dežela.
Comment
-
Comment