Tajland, prvi put

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yoyogi
    Chairman of the Bored
    • Aug 2011
    • 4687

    #61
    Originally posted by yoyogi View Post
    Potpuno si u pravu.
    Sve sam platio, pa sada sta bude. Ako nemas osiguranje, garantovano ne dobijes nista. Sa ovime, ovakve zayebancije, mozda nesto i bude.

    Mozda im je ovo buranija, za njih sitne pare, nisu trebali da iznajme charter avion za povratak kuci.

    Mirise mi na prevaru. Da tip koji salje mejlove ima svoj cilj - da zatvori poglavlje o dokumentima, dobije svoju dnevnicu i prosledi onima koji odlucuju. Da ne daju nikakve pare.
    Ne nadam se nikakvom povracaju novca.
    Nema nista od povracaja para. "Claim declined" i zamrsena mreza linkova koji ne rade, da kao vidim zasto. To na Internetu su uglavnom kriminalci.
    Sada, kada mi je cerka isla u Australiju, uzeo sam osiguranje od Medibank Private, ogromna firma, najveca u Australiji za privatno zdravstveno osiguranje.
    Azija, moja dežela.

    Comment

    • onnut
      Moderator
      • Jan 2014
      • 1220

      #62
      A baš sam mislio da pitam kako je završilo sa tim.

      Šta sad ubuduće raditi sa osuguranjem?

      Comment

      • Mekong
        Ljubim miris napalma u zoru...
        • Dec 2011
        • 656

        #63
        Kupiti ga zajedno sa avionskom kartom. To je nekih 120$ za mesec dana.
        Winston Churchill: "Americans will always do the right thing, but only after they have exhausted all the alternatives."

        (clone of Yoyogi, for fun)

        Comment

        • Mekong
          Ljubim miris napalma u zoru...
          • Dec 2011
          • 656

          #64
          Pitanje na PM:

          Interesuje me,pošto planiram put na Th polovinom Juna,a jedna od destinacija mi se ,po tvom opisu,svidela. koh Chang. Kako najjeftinije stići iz Bkk do tamo? I ima li posle odatle način da se stigne do regije Krabi?

          Trat i Koh Chang su bili slepo crevo zemlje, poslednja stanica svega. Turizam se razvio posle tsunamija 2004. Tamo sam bio nekoliko puta jer mi je tazbina blizu pa da povedem i neke iz rodbine koji more nikada nisu videli. Inace, samo po sebi, nije vredno (jer ima boljih mesta) da se tamo ide ako nisi vec tu.
          Koh Chang je nekako amaterski, mada je lepo. Odaje utisak naglog naleta turizma koji je iznenadio lokalce pa se nikada nisu snasli.

          Ako vec ides u Krabi, bolje ti je ja mislim da odes pravo tamo jer je to puno ljudi, omladine, sve sto treba za njih je razvijeno. Jos u u blizini i najlepsa mesta na planeti.

          Ja tamo imam svoja kola pa drugacije putujem i pravim aranzmane. Od BKK to Trata ima avion (Bangkok Airways, propelerni ATR-72) ili autobus od Ekkamai stanice u BKK. Ceo dan voznje.
          Od Koh Chang do Krabi, najbolje avion: Trat - Bangkok - Krabi. Inace suvozemno moze da uzme 2 dana.

          Ukratko, ako ides na Krabi, mozes posle da se pitas sto si uopste isao na Koh Chang i gubio vreme u putu za 10-15 % od uzitka koje bi imao na Krabi.


          Winston Churchill: "Americans will always do the right thing, but only after they have exhausted all the alternatives."

          (clone of Yoyogi, for fun)

          Comment

          • onnut
            Moderator
            • Jan 2014
            • 1220

            #65
            Tačno tako.

            Ali treba obratiti pažnju još na neke stvari.

            U junu je velika verovatnoća da ćeš na Krabiju imati loše vreme.Tajland je dugačka zemlja i ima nekoliko klimatskih zona.
            I ja idem obično u tom periodu jun-jul.
            Dešavalo mi se, u to vreme, da na Puketu/Krabiju nedeljama pada teška kiša.Šta onda da radiš ?Sediš u hotelu? A more nemirno.Izlete obično ne otkazuju ali možda nećeš moći ni uplovitu u npr. Maya Bay.

            Ako hoćeš pored Krabija da još negde ideš onda je bolje idi na Ko Samui.
            Nešto je manje atraktivno od Krabija ali je isto lepo ali je klima u to doba godine bolja.

            Ja sam poslednje tri posete u junu bio tamo -na Ko Samuiu.Bude nešto kiše ali mi nikad nije pokvarila odmor.

            Ko Chang je za nekoga ko je sve obišao na Thai pa hajde da vidimo i to.
            Istina, tamo bi u to doba trebao da imaš bolje vreme nego na Krabiju.

            I još nešto-Bangkok Airways je skup prevoznik.Skuplji od Air Asia i Nok Air.
            Ima o tome na forumu u sekciji "Ko Samui ostrvo palmi".

            Comment

            • Mekong
              Ljubim miris napalma u zoru...
              • Dec 2011
              • 656

              #66
              Ako je jun-jul, najmanje kisno mesto u drzavi (meteorolska statistika) je Koh Samet.

              Ono je slicno po posetiocima kao Koh Chang samo manje razvijeno jer je nacionalni park i zabranjena je gradnja.

              Ima post ovde.
              Winston Churchill: "Americans will always do the right thing, but only after they have exhausted all the alternatives."

              (clone of Yoyogi, for fun)

              Comment

              • Mekong
                Ljubim miris napalma u zoru...
                • Dec 2011
                • 656

                #67
                Eno ga taj sto je pitao to pitanje na onom smetlistu od Foruma za slepačenje kaze kako on cim dodje u neku zemlju prvo hoce da upozna lokalce i da vidi kako oni zive. Mogu da ga zamislim, ode u Egipat da vidi piramide pa pocne da se zavlaci u zemunice i rupe da upozna lokalno stanovnistvo sto valja bofl turistima.
                Pa onda veselko raspali sa familijom po kairskim slamovima, tamo gde zivi 90% stanovnistva.
                Winston Churchill: "Americans will always do the right thing, but only after they have exhausted all the alternatives."

                (clone of Yoyogi, for fun)

                Comment

                • Mekong
                  Ljubim miris napalma u zoru...
                  • Dec 2011
                  • 656

                  #68
                  Jingjok, mali albino guster koji zivi po plafonima, moze da natera nekome strah ili cak i vrisak. Nema potrebe, on je tvoj prijatelj.
                  Njegovo prisustvo = komaraca odsustvo, on ih tamani. Ne zavlaci se u cipele i dzepove, drzi se podalje.
                  Obicno je na plafonu



                  Ko bas mora da ga se otarasi, ima sprej, ne da ga ubije nego da mu ogadi mesto pa da vise ne dolazi. Onda se snalazi sa komarcima kako znas.

                  Winston Churchill: "Americans will always do the right thing, but only after they have exhausted all the alternatives."

                  (clone of Yoyogi, for fun)

                  Comment

                  • Mekong
                    Ljubim miris napalma u zoru...
                    • Dec 2011
                    • 656

                    #69
                    Vidim po drugim Forumima pitaju za vakcinaciju, malarije, neki komarci, neki mravi.

                    Taman posla, ništa od toga ne treba osim ako neko ne namerava da baulja po močvarama kao u vjetnamskom ratu i tim filmovima.

                    Thai zdravstvo je to odavno, decenijama unazad rešilo. Narod je zdrav i prav, nisu kloaka sveta. Po zdravstvu su, i za običan narod, daleko ispred Srbije.

                    Ne treba nikakva vakcinacija niti preventiva.
                    Winston Churchill: "Americans will always do the right thing, but only after they have exhausted all the alternatives."

                    (clone of Yoyogi, for fun)

                    Comment

                    • yoyogi
                      Chairman of the Bored
                      • Aug 2011
                      • 4687

                      #70
                      Na drugom forumu pitaju (parafrazirano):

                      Rezervisali smestaj u Bangkoku, na Phuketu i Koh Samui. Kada je vreme da se krene u kupovinu avio (ferry) karata izmedju ostrva/Bangkoka .
                      Da li je neko leteo sa Vietjetair-om? Od Phuketa do Koh Samuia ide se busom/trajektom, da li je neko isao Seatran Discovery? Oni pristaju u Bangrak Pier na Koh Samui-ju koji je blizu Chaweng beach-a.



                      Koh Samui je veličine kao opština Surčin ili kao polovina ostrva Brača. Sve što ima je uz obalu, u sredini je samo aerodrom.

                      Vietjetair je loukoster sa 3 aviona u Thai (45 ukupno). Zgodno je da su letovi sa Souvarnabhumi aerodroma (gde dolaze i odlaze svi međunarodni letovi). Drugi loukosteri domaće letove uglavnom izvode sa starog aerodroma, Don Mueang, 45km udaljenog. Pa mora da se prebacuješ. Video sam da loukosteri daju taj prevoz besplatno za putnike koji presedaju sa Souvarnabhumi, treba de pokaže odštampana e-ticket na ulasku u autobus (ne može da se plati karta, to se računa kao transfer a ne autoprevoz).

                      Kada na letu nema ništa, onda nema razlike među kompanijama. Tada je važno koliko je zgodan aerodrom i koliko su stari avioni. Njihovi su svi glanc novi. Kod loukostera sedišta su zbijena i tu niko ne očekuje ništa specijalno. Čak se i plaća do prozora ili do prolaza.

                      Loukosteri za full service firme ne postoje, nema automatskog prenosa prtljaga i mora ponovno čekiranje (izuzetak su loukosteri velikih firmi kao Thai Smile i Nok Air od Thai Airways ili SilkAir od Singapore Airlines).

                      Za kupovinu karte (moraš da uzmeš torbe, kroz pasoš i carinu) to može da bude 2+ sata) plus dodaj još 2 sata za svaki slučaj pa tako kupi kartu sa 4-5 sati lufta.

                      Pazi na prtljag - ono što je normalno prošlo do BKK odjednom postane nešto što moraš da platiš. Svi loukosteri to rade. Ovde moraš da kupiš prvih 15kg (namerno nije prvih 20kg) pa onda da dokupiš u 5kg inkrementima.)

                      Ja u loukostere u životu ne sedam. Pod istim uslovima, let od sat vremena košta isto kao na full service airline.

                      Od Phuketa to Donsak pristaništa (Surat Thani) je kao od Beograda do Pirota. Sa trajektom, to je ceo dan.

                      Svi trajekti za Koh Samui polaze sa Donsak pristaništa, bez obzira koliko koštaju i koliko su brzi i luksuzni. Državni ferry je 150 THB za putnika i 200 THB za auto.

                      Ferry ti je kao tramvaj, ko god da dođe došao je, nema razloga da se kupuju karte unapred.

                      Na Koh Samui, razlika u distanci od Nathon pier (tu pristaje 90% ferija, to je državno) i Bangrak Pier (privatno) do Chaweng Beach je nebitna (a jeste nekih 5km). Ionako posle ferija moraš da uzmeš prevoz do Chaweng, sve jedno od kojeg pristaništa. Bangrak Pier nije walking distance. I ne ideš nazad do napuštanja ostrva, nema puno razloga da se ode sa Chaweng. Koh Samui su Chaweng i Lamai Beach, ostalo je 3rd world riff-raff, izuzimajući elitne hotele i vile gde ko nije gost ne može ni da uđe.

                      Ako ti je redosled Bangkok - Phuket - Koh Samui a nemaš svoja kola, to ima da ti pojede bar jedan dan, samo redosled. Trebalo je Phuket (avion odmah po dolasku, sa istog aerodroma, ne*prvo taxi - grad pa onda nazad taxi aerodrom) pa onda Koh Samui i nazad u Bangkok. Bangkok je trebao da bude poslednji.
                      Azija, moja dežela.

                      Comment

                      • onnut
                        Moderator
                        • Jan 2014
                        • 1220

                        #71
                        Oba ostrvska aerodroma ,i Puket i Samui, su međunarodni a iz BKK sa glavnog Souvarnabhumi aerodroma lete ka ostrvima i kompanije koje nisu low-cost ili imaju codeshare.

                        Dakle teoretski mogao bih kupiti kartu Beograd-Samui ili Beograd -Puket ,staviti prtljag na Surčinu i pokupiti ga na Samuiu ili Puketu a u međunarodnoj zoni Souvarnabhumi aerodroma se u kratkom roku ,recimo 1 h , prebaciti u taj avion za ostrvo bez da uzimam prtljag u BKK.

                        Ali u praksi nije tako.

                        Nikad nisam tako radio a bar 7 puta sam leteo odmah iz BKK za ostrva.

                        Uvek sam po sletanju u BKK išao na Imigration,pasoška kontrola,uzimanje prtljaga ,prolazak kroz carinsku i onda gore na 4. sprat pa na lokalne letove za ostrva.

                        Zašto tako?

                        Mi iz BEG kupujemo karte koje su uvek na akciji 450-500 €, nekad i niže,bez obzira da li je u pitanju Qatar,Etihad,Turkish,Austrian...

                        Ali kad se iz BEG ukuca Samui i Puket,kao krajnja destinacija nema više te akcijske cene + dodaje se i cena od BKK do ostrva.

                        Dakle - ne isplati se !

                        Kad se dođe u BKK,na glavni Souvarnahbumi aerodrom, letova za Puket i Samui ima na svaki sat/dva.

                        Ono što je razlika između ova dva ostrva je - cena leta.

                        Za Puket ima cena za 40 € +.., koliko hoćeš ,čak sam se iznenadio da i jedan Thai Airways ima u nekim terminima takvu cenu (npr. sad pogledah 15.02.2018 u 20 pm).
                        Tu onda nema potrebe ići na drugi aerodrom Don Muang pa sa njega za Puket.

                        Za razliku od toga,sa Souvarnabhumija za Samui cena karte je godinama 90-140 € u jednom smeru.Čak ovih od 90 € retko ima i to su obično za neke jutarnje ili večernje letove.
                        Tu Bangkok Airways (njihov je aerodrom na Samuiu)diktira cenu i o tome smo već pisali.
                        Primetio sam da Bangkok Airways cenu formira tako da ako u jednom smeru da nižu cenu npr.BKK-Samui za 100€ onda je ona u drugom smeru , u tom periodu, Samui-BKK uvek ona viša,dakle 130-140 €.Tako je vidim i za februar 2018.

                        Kada sam ja leteo ove godine,u junu, bilo je obrnuto.Cena karte BKK-Samui je bila 140€.Bilo je to za poslepodnevne letove kada i većina letova iz BEG stize u BKK.I to ista ta maksimalna cena i za 7 dana pre i posle tog mog fiksiranog datuma.

                        Kada kupiti tu kartu?
                        Ja sam čekao bar mesec dana očekujući da će pasti ta cena.
                        Ali-ništa.
                        Kupio sam je 7 dana pred let kad je pisalo da je ostalo jos samo nekoliko mesta za taj termin.

                        Koliko treba biti vremenska razlika(kod kupovine karata) između dolaska u BKK i poletanja za ostrva ?

                        Evo hronologije u nekoliko slika iz juna ove godine.

                        Dolazak u BKK na Souvarnabhumi u 14:50.
                        Ne sećam se da mi je avion ikada kasnio a leteo sam BEG-BKK bar 10+ puta raznim kompanijama.

                        Click image for larger version

Name:	2017-11-15 22.22.29.jpg
Views:	1
Size:	35.6 KB
ID:	19476

                        Ovo je najveća gužva na Imigration koju pamtim.
                        Čekao sam u ovim zmija redovima oko 30 minuta na pasošku kontrolu.Prtljag me je čekao na traci.

                        Pre dve godine prešao sam pasošku za 10-15 minuta ali sam čekao prtljag 20-30 minuta.
                        To su bili ekstremi.
                        Nikad se nije desilo da mi prtljag ne dođe.

                        Kartu za Samui , Bangkok Airwaysa sam uzeo nedelju dana pred put i to za 16:50 ,dakle razmak od 2 h .

                        Bilo je dovoljno vremena,čak sam i čekao pola sata.
                        Treba voditi računa da se gore na 4 spratu (counter F)gde je šalter Bangkok Airwaysa, prijem prtljaga zaustavlja 30 ili 40 minuta pre leta.

                        Pre dve godine razmak uzmeđu dolaska i poletanja mi je bio 1,5 h i još mi je kasnio taj prtljag pa sam stigao istina -tesno.

                        Dakle minimum 1,5 h , optimalno je 2-2,5 h a bez rizika 3 h.

                        Ukrcavanje u avio za Samui ATPR-72 u 16:25

                        Click image for larger version

Name:	2017-11-15 22.22.52.jpg
Views:	1
Size:	28.6 KB
ID:	19477

                        Od onog da je ostalo još nekoliko slobodnih mesta za taj let u 16:50 u praksi je bilo ovako

                        Click image for larger version

Name:	2017-11-15 22.23.07.jpg
Views:	1
Size:	28.5 KB
ID:	19478

                        Od 70 sedišta bilo je popunjeno 15 ali ,eto, nije bilo spuštanja cene.

                        Inače taj Bangkok Airways je tzv. boutik airline ima i obrok nekad dobar a nekad ovakav

                        Click image for larger version

Name:	2017-11-15 22.23.33.jpg
Views:	1
Size:	35.6 KB
ID:	19479

                        Sletanje na pistu Samuia

                        Click image for larger version

Name:	2017-11-15 22.23.55.jpg
Views:	1
Size:	15.0 KB
ID:	19480

                        Da bi se izbegle ove visoke cene letova za Samui može se koristiti najbliži aerodrom Surathani gde su one cene od 40+ € ....ili sa Suvarnabhumija ili Don Muanga gde je i veći izbor lowcost letova ali tu ima dodatnih troškova plus gubljenje vremena.

                        O svemu tome smo pisali na početku ovog treda.

                        Comment

                        • yoyogi
                          Chairman of the Bored
                          • Aug 2011
                          • 4687

                          #72
                          Bangkok Airways ima 50 letova dnevno za Samui.

                          Ako budem išao, ići ću opet kolima. Kola su 600THB dnevno, trajekt je 150THB po osobi i 200THB za kola. Samo avio karta za dvoje pokriva rentacar 20 dana. Pa do aerodroma i sa aerodroma treba nekako stići, kamoli pokretljivost dok si u hotelu. A tek za usput, staneš gde hoćeš, skreneš sa puta, niko ti ne treba, ničiji red vožnje.

                          Ovo su bila kola za 800THB dnevno, Nissan Almera



                          Možeš da ih uzmeš na aerodromu u Phuketu i vratiš na aerodromu u Bangkoku, bez naplate.
                          Azija, moja dežela.

                          Comment

                          • onnut
                            Moderator
                            • Jan 2014
                            • 1220

                            #73
                            Gde nađe ovih 50 letova ?

                            Sad sam pogledao Samui aerodrom arrivals za 17.11. i izbrojao 33 leta Bangkok Airwaysa dnevno za Samui sa svih destinacija.Od toga 22 direktno iz Bangkoka.

                            I to mi je puno jer mi je izgledalo da je manje tj. napisah da je let iz BKK na sat/dva a ispade prosečno let na svakih 40 minuta.
                            Noću na Samuiu nema letova ali uveče , po mraku,posle 18 h ima sletanja.

                            Click image for larger version

Name:	2017-11-17 01.09.23.jpg
Views:	1
Size:	22.0 KB
ID:	19482


                            Za rentakar.
                            Nije skupo,zgodno,lepa su ti bila kola a interesantno je i promeniti auto...ali...

                            Ti si tamo u specifičnoj situaciji.
                            Imaš stan,treba otići po namirnice, obaviti razne poslove...otići do tazbine...voliš i taj Hua Hin...
                            Da ih nije bilo ne bi citali sve one reportaže "uz put" a koja ja nikad neću videti .
                            Tu su kola neophodna ,kao i meni ovde u Srbiji ,gde živim.


                            Ali kao turista otići u Thai i uzeti rentakar....
                            Teško da će iko ko ovo čita to uraditi .

                            Nikad nisam ni poneo vozačku dozvolu u Thai.
                            Više je razloga za to.

                            1. Nisam ni ovde lud za kolima.Na dva automobila ovde (poslovno+privatno) žena i ja zajedno ne pređemo više od 10.000 km godišnje uključujući i letovanje u CG.
                            A tek stresiranje ovde kad se ide u BG i već legendarna zaglavljivanja ispred Gazele još kod Arene.Zato i izbegavam BG.
                            A to sve je "luk i voda" za onaj saobraćajni haos u Bangkoku.Pa oni motori koji uleću....
                            Nisam ja azijat da to mirno mogu podneti i nizati brojanicu kao oni BKK taksisti dok satima čekaju zaglavljeni.I po auto putevima ima ludačkog preticanja...To moji živci više ne mogu podneti.
                            Hvala....tamo sam na odmoru.

                            Evo ga - saobraćajno zaglavljivanje uveče na Siam Square kod velikog Big C hipermarketa , slika iz juna ove godine, a uvek je tako.

                            Click image for larger version

Name:	2017-11-17 01.02.22.jpg
Views:	1
Size:	48.0 KB
ID:	19481

                            2.Vožnja levom stranom.
                            O tome je već bilo rasprave.Ti si pisao da nije problem...nisam probao ali ...nije ni jednostavno pa još tamo.

                            3.U Thai turisti treba da se drže turističkih destinacija a koje su dobro i jeftino,kao nigde u svetu, povezane avionski,vozom, busom...Izuzetak je samo avio cena za taj Samui.Nije problem ni bezbednosti na celom Thai.
                            Lepo je meni čitati tvoje reportaže iz provincije, videti te hramove, restorane...ali kad se obiđu oni osnovni hramovi svi liče jedan na drugi...a thai hrana tamo gde nije prilagođena i ublažena turistima...može ali odmah racunaj na jurnjavu u WC.

                            Jednom sam Sky Trainom (BTS) otišao negde preko Chao Praya u neturistički deo pa malo prošetao.Sačuvaj me bože ruralnosti ...a još je BKK.

                            Comment

                            • yoyogi
                              Chairman of the Bored
                              • Aug 2011
                              • 4687

                              #74
                              Originally posted by onnut View Post
                              Gde nađe ovih 50 letova ?

                              Sad sam pogledao Samui aerodrom arrivals za 17.11. i izbrojao 33 leta Bangkok Airwaysa dnevno za Samui sa svih destinacija.Od toga 22 direktno iz Bangkoka.
                              Ma neki sajt na koji sam nabasao,Cleartrip.

                              Every week, Bangkok Airways operates 351 flights between Koh samui and Bangkok.

                              A kada uđeš, nema 50 nego 35 letova. Onda, možda sve zajedno kada je destinacija Samui. Ali ako si brojao sa njihovog sajta, onda je to tačno. Ovo samo izgleda verovatno.

                              Evo ko su, "nova ekonomija", iz sobe u studentskom domu:

                              Booking tickets with the Cleartrip app will help you to save time and money. Search for the cheapest flights by comparing prices using its Fare Calendar. It also offers the widest range of payment options and allows you to view fares in all major currencies. Choose Cleartrip for assured convenience during your travels.
                              Azija, moja dežela.

                              Comment

                              • yoyogi
                                Chairman of the Bored
                                • Aug 2011
                                • 4687

                                #75
                                Originally posted by onnut View Post
                                ...
                                3.U Thai turisti treba da se drže turističkih destinacija a koje su dobro i jeftino,kao nigde u svetu, povezane avionski,vozom, busom...Izuzetak je samo avio cena za taj Samui.Nije problem ni bezbednosti na celom Thai.
                                Lepo je meni čitati tvoje reportaže iz provincije, videti te hramove, restorane...ali kad se obiđu oni osnovni hramovi svi liče jedan na drugi...a thai hrana tamo gde nije prilagođena i ublažena turistima...može ali odmah racunaj na jurnjavu u WC.

                                Jednom sam Sky Trainom (BTS) otišao negde preko Chao Praya u neturistički deo pa malo prošetao.Sačuvaj me bože ruralnosti ...a još je BKK.
                                Apsolutno se slažem.
                                Perfektan primer je ono što si ti uradio: odeš u Hua Hin Hilton. Ako hoćeš da izađeš uveče, samo pozoveš lift i u centru mesta si. A mesto ima sve što turistima treba, čak i više, tu živi 50 hiljada ljudi. Ako ima neka organizovana tura, OK. Ne mora da bude Hilton, ima na stotine smeštaja u centru mesta.
                                Da ja uplatim aranžman za recimo neki hotel u Egiptu, ne bi mi palo na pamet da se vrzmam okolo i "upoznajem lokalnu kulturu" za nedelju dana.

                                Ova priča je za one koji hoće da idu okolo a nemaju znanja, automobil, nekoga lokalnog da im kaže o čemu se gde radi, da im put navigava pa čak i da ih održava bezbednim.
                                Azija, moja dežela.

                                Comment

                                Working...
                                X