Ishikawa Prefecture

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yoyogi
    Chairman of the Bored
    • Aug 2011
    • 4688

    Ishikawa Prefecture

    To je daljina kao Beograd - Niš od nas, sve autoput (vikendom 3,300 dinara u jednom pravcu putarina).



    Mi smo u stvari išli u Shibamasa Aqua Park, zbog skoro 4 sata vožnje (ima i lokalnih puteva) rešili da prvi dan provedemo u Komatsu i vidimo što možemo tamo pa onda pola sata od hotela do bazena.

    Kako uđeš u mesto Komatsu (ime znači "mali bor", kao drvo) vidiš široke ulice.



    To je znak da je mesto (jedan od centara vojne industrije u 2. Svetskom ratu) bilo temeljno bombardovano.



    Jeste provincija, tamo posle 8 uveče sve zamre, osim lokala oko železničke stanice



    I ova, ulica u centru sa zgradama neobičnim za Japan



    Je pusta



    Hotel je bio baš uz železničku stanicu.





    Toliko da sam iz njega slikao okruženje



    Restorani i noćni barovi



    Ništa posebno a novo i čisto, 100 dolara za troje sa doručkom









    Ovo smo hteli da vidimo, Komatsu truck, jedan od najvećih na svetu

    Ta firma, Komatsu (po kojoj je i grad uzeo ime, kao Toyota City po Toyota) je napravila ovaj besplatni park. Vidi se dignuta prikolica dampera





    A damper je impozantan





    To mu je model, ima još i 960, 980





    930-E2 damper je u stvari električno vozilo.



    Vozača nema, daljinski se upravlja njima



    Dva puta dnevno, po jedan sat otvoreno, vikendom, može da se popenje u damper



    Svako mora da ima šlem građevinskih radnika



    Dobrovoljci, penzioneri firme Komatsu su svugde, kontrolišu posete, rade dezinfikaciju šlemova za sledeće u redu



    Dok se čeka, prikazuje se ovaj video sa molbom



    Popenješ se gore, kao da se ne radi o vozilu



    Ima kabina, sa dva sedišta, verovatno ako neko nekoga uči kako se upravlja.



    To vozilo je najčešće remote controlled. Košta 2 miliona dolara i ima da radi 15 godina da se isplati

    Slikaju se porodice





    Sam pogon vozila je dizel generator koji daje struju električnim motorima (kao bolnicama kada nestane struje pa im svi električni aparati nastave da rade). Taj generator nema brzine, prenos, nema komplikacije klasičnog motornog vozila.

    Pogon vozila je jako jednostavan i jeftin. Inspekcija trapa, moja ćerka



    Ima na netu, gde ovi damperi rade remote control, bez vozača, zabrani se pristup svim drugim vozilima u tom krugu.

    Stvarno, kada je puna prikolica, 500 tona, može da zgazi pickup truck a da i ne primeti.

    Boeing 747, Jumbo, max take off weight je 400 tona sa punim gorivom i 400 putnika.

    Komatsu ih sklapa u Americi, Japan nema rudišta vredna pomena. Prave 200 primeraka godišnje.
    Azija, moja dežela.
  • yoyogi
    Chairman of the Bored
    • Aug 2011
    • 4688

    #2
    Oko fabrike (mislim da nije neka industrija, administracija i R&D) ceo kompleks se zove Komatsu no mori", Komatsu selo.



    Jedna od izložbi su prvi buldozeri



    Izložen je ovaj "seljački Fića" sa početka 1960-ih.



    On je preporodio selo i seljake



    Azija, moja dežela.

    Comment

    • yoyogi
      Chairman of the Bored
      • Aug 2011
      • 4688

      #3
      Komatsu, Science Hills muzej, odmah uz Komatsu sedište.





      Može da se provede pola dana, interaktvne stvari, nauka, svemir



      Svemirska stanica u koju idu Japanci kosmonauti. Plave ručke su za njih da se hvataju dok se kreću u bestežinskom stanju



      Njena unutrašnjost



      Kuhinja sa hranom



      Jelovnik



      WC







      Spavaća sobica, svako ima svoju



      Spava se vertikalno, glava na dole, uvezana je vreća da se ne bi pomerali i lebdeli, ionako u beztežini nije važno u kom si položaju



      Ima mnogo sadržaja, radionice i hale za probu zakona fizike ali ovo je atrakcija. Murata roboti, Murata Girl



      Murata Boy



      Ovo je sajt Murata gde imaju klipovi kako roboti voze bicikl: Murata roboti voze bicikl

      Taj robot je na takmičenju pre 2 godine vozio bicikl neprekidno 36 sati. Ovo kao ventilator u grudima mu je disk pomoću kojeg održava ravnotežu. Kada potpuno stane, ne pada sa bicikla, može da stoji uspravno doveka





      Da mi je aparat bolji, video bi se logo firme Murata na zgradi.



      Tu su, jedno uz drugo, teška mašinerija i najfiniji roboti



      Super mesto, da sam znao koliko je interesantno, alocirao bih više vremena.
      Azija, moja dežela.

      Comment

      • yoyogi
        Chairman of the Bored
        • Aug 2011
        • 4688

        #4
        Natadera temple, na 15km od Komatsu.
        Osnovan 717. godine Nara period, tada je nara bila prestonica Japana) 2017. je slavio 1,300 godina postojanja. U njemu je bio i legenda haiku poezije, Matsuo Basho.



        Može da se provede sat vremena, nije mali park oko njega.



        Ulaz mu nije nešto impozantan



        U ovom hramu je Buda sa 1,000 ruku, ne sme da se slika unutra



        Hladovina i mir



        Park mudrosti, poznat po mahovini









        Ovo je glavni hram mada se ne bi reklo. Oper, pre 1.300 godina trebalo je to napraviti bez mehanizacije











        Ovo je atrakcija, pećine








        Smatra se da je pećina kao majčina utroba, kada se iz nje izađe, čist si od svih grehova. Ne može da se priđe, samo sveštenici



        Eno gore vidikovca, da se popnemo



        Pogled odozgo. Može da se zamisli kako spektakularno izgleda u jesen sa crvenim lišćem

        Azija, moja dežela.

        Comment

        • yoyogi
          Chairman of the Bored
          • Aug 2011
          • 4688

          #5
          Nekih 15km od Komatsu je banjski grad Awazu Onsen, otvoren 718. godine ove ere. Važno mesto za parove, zvan i "onsen ljubavi".
          Sa njihovog sajta

          An
          old love story that is handed down ...
          Awazu Onsen has a love story that has been around for 400 years. The protagonist of the story is the end of the young lady who was serving in an inn at that time. "Osshob" is a ending of "Owase". The end was in love with Takematsu, a young man in secretly facing the inn. One night, the end couldn't keep up his love and went up to the bamboo pine room to climb the inn pine tree and cover it. However, she slipped on the way and fell to the eaves, making the inn a fuss. This led to Takematsu's thoughts reaching the end, and the two of them were tied together. Since then, thousands of men and women have fulfilled love in this hot spring.


          Ovo je samo jedan od desetina hotela i "ryokana".



          Ovo je prvo što se vidi kada se prođe kroz hote:



          Tu se prvo dobije tradicionalno spremljeni zeleni čaj i kolačić od pirinča da se uživa u pogledu



          Sam onsen





          Mi smo bili prolazni gosti. Ostalo su bili mahom mladi parovi na noćenju.

          Šta je bitno: sve ovo do sada je viđeno i prođeno od 13:00 do 18:00. U Jednom danu. Onda: večera, noćenje.
          Azija, moja dežela.

          Comment

          • yoyogi
            Chairman of the Bored
            • Aug 2011
            • 4688

            #6
            Iz ne znam kog razloga, ta strana Japana (prema Kini) je poznata po "nashi pear" kruškama. I ono gde su peščane dine (Tottori) je preplavljeno njima.







            Ovo je bilo 15. septembra, tada je poslednje sazrevanje pred odlazak u radnje. Tada ovo mesto živne, sve se otvori, radnja do radnje sa tim kruškama na veliko i malo.



            Evo su u supermarketu. Jeftinije su regularan rod, ukus je kao 20% dunja, 60% kruška i 20% sok. Jako su vodene.



            skuplje su gde je farmer orezao 60% cvetova da rodi manje ali bolje i ukusnije.

            Azija, moja dežela.

            Comment

            • yoyogi
              Chairman of the Bored
              • Aug 2011
              • 4688

              #7
              Tura Shirakawa-Kanazawa-Tottori-Amanohashidate, 1,150km. 3 dana/2 noći.



              Bilo je novim autom, Toyota Corolla Touring. Hibridni je, motor 1,800cc a za svih 1,150km rezervoar 40L je bio dovoljan, nije se ni rezerva upalila. Stalno pokazuje na tabli koliko se prelazi sa 1L benzina, varira od 25km/L na uzbrdici, 26.8/L na ravnom, 30km/L na nizbrdici. To je kao da Beograd - Novi sad i nazad pređeš sa 5L benzina. To ne znam da li može i sa motociklom 125cc a kamoli kolima od 1,800 kubika i sa 3 odrasla putnika i njihove stvari.



              Shirakawa i još 3 sela sa gashou zukuri kućama če biti tamo opisana, kao i Tottori peščane dine i Amanohashidate pogled u svojim poglavljima. Ovde samo Ishikawa.

              Grad of 450,000 stanovnika, sofisticiran i čist. Ime grada znači "močvara sa zlatom", po legendi je neki što je gajio krompir, zakopau da ga vadi i naišao na zlato.

              Turisti koji ostaju po jedan dan u jednom mestu kao mi, idu na hotele "business" nivoa, bez nepotrebnih luksuza, lustera od 5 tona, ball room... Tu su cene 1/4 ili 1/5 hotela u kojima odsedam po firminom izboru. To praktično znači, da za polovinu cene jedne sobe možemo da uzmemo 3 sobe, svako svoju i sa 3 doručka. Posle večere "vidimo se u 10am na recepciji", leže i gasi svetlo ko kad hoće, budi se i ide na doručak kad hoće. Svako svoj laptop, uključen WiFi u cenu sobe.
              Lanac hotela "APA" je prilično nov, ima ih 300 u Japanu i uvek su na najboljim lokacijama. Nešto kao MacDonalds među hotelima. On je zgrada levo.



              To što su novi im je prednost (doduše stari hoteli su samo po letovalištima i velikim banjama).



              Kanazawa ima dosta industrije i poslovnih putnika tako da su 1-krevetne sobe baš to - 1-krevetne i male. U Tottori nema toliko poslovnih putnika pa je 1-krevetna soba u njihovom APA hotelu u stvari 2-krevetna gde se naplaćuje samo jedna osoba i značajno je veća.





              Železnička stanica (ima bar 200 radnji i 100 restorana u njoj), od marta 2015. ima i Shinkansen do Tokija.



              Sedišta kompanija sa druge strane stanice



              Naš hotel ima ovu "spa", onsen iza ovog interesantnog zida. Ko nije gost hotela, plaća 1,000 dinara za 3 sata ili 2,000 dinara za ceo dan.



              Naravno da smo išli, ja od 6-7 ujutro.



              Od hotela do stanice, restoran do restorana i ima još bar 15 hotela istog nivoa, vrata do vrata (kao ovaj "AB Hotel")



              Ovde, spoljašnja temperatura, zgrade, rastinje, navedoše moju ćerku da kaže "Ovo je kao Singapur".



              Prema glavnom ulazu u stanicu, već se nazire



              "Tsuzumi" torii (tsuzumi = doboš oblika peščanog sata koji se koristi u Noh pozorištima).



              Taj doboš su mu noge a sam torii je simbol grada. Otkuda taj doboš? Kanazawa je bila poznata po kulturi i brojnim teatrima i noćnom životu (gejše koriste taj doboš kada zabavljaju goste). Biće kasnije iz tog kvarta.



              Biće još 3 posta iz Kanazawe.
              Azija, moja dežela.

              Comment

              • onnut
                Moderator
                • Jan 2014
                • 1221

                #8
                Dakle, ne samo da kola imaju modernu liniju nego i malu potrošnju na tih 1,8 cc.I to je još uglavnom na otvorenom putu a pročitah da u gradskoj do 50 km/h radi elektromotor.

                Nasmeja me tvoj smeštaj u 3 sobe ali stvarno praktično ,kad su takve cene.To ću zapamtiti ako nekad na putovanjima (ako ih bude) bude takve ponude.

                Iscrpna a sažeta reportaža iz Ishikawe. Sa uživanjem pratim .

                Comment

                • yoyogi
                  Chairman of the Bored
                  • Aug 2011
                  • 4688

                  #9
                  Originally posted by onnut View Post
                  Dakle, ne samo da kola imaju modernu liniju nego i malu potrošnju na tih 1,8 cc.I to je još uglavnom na otvorenom putu a pročitah da u gradskoj do 50 km/h radi elektromotor.

                  Nasmeja me tvoj smeštaj u 3 sobe ali stvarno praktično ,kad su takve cene.To ću zapamtiti ako nekad na putovanjima (ako ih bude) bude takve ponude.

                  Iscrpna a sažeta reportaža iz Ishawe. Sa uživanjem pratim .
                  Na tabli pokazuje kada radi elektromotor, upali se zeleni simbol kola. Nije tu stvar u ceni benzina, bar ne meni. Stvar je u tome koliko često moraš da staješ da natankuješ. Sa starenjem stanovništva (i umiranjem) u Japanu mislim da je zatvoreno bar 10% bivših benzinskih pumpi jer nema ko da kupuje benzin. Ta su mesta izgubila i poštu i prodavnicu i gradski prevoz. Pa kada se zaputiš negde, dođe benzin u kolima na nisko, u provinciji šta ćeš? Ako i rade pumpe, zatvaraju se u 20h.

                  A za jednokrevetne sobe, svaka sa svojim kupatilom i WC-om, uvideh da oni naplaćuju po osobi a daju ti sobu koju imaju. Može i dvokrevetna (kao što će biti kasnije iz istog hotela u Tottori).
                  Ovo je APA hotel u Tottori 2018. nas troje, dvokrevetna soba, uneli treći pomoćni ležaj.



                  Cena je bila ista kao da smo uzeli 3 x 1-krevetna a ovde svi zajedno, posle sati i sati zajedno u kolima. Svoja sobica, svoja slobodica. Ne pita se "neko hoće u WC", neko se tušira i niko ne može u kupatilo, neko zasmrdi WC, neko hoće da pusti vetar a ne sme, neko gleda TV, neko hrče. Buđenje zajedno i doručak zajedno.
                  Ovo je bolja varijanta. Od 1-5 avgusta idemo u Nagano, 5 dana/4 noći, uradićemo isto, opet APA hoteli.
                  Azija, moja dežela.

                  Comment

                  • yoyogi
                    Chairman of the Bored
                    • Aug 2011
                    • 4688

                    #10
                    Kanazawa Zamak. Na mapi je to leva polovina slike. Desna je Kenrouku-en, bašta, biće u sledećem postu.

                    Kanazawa castle, u 30 slika



                    U realnom životu, ovako je uklopljen u grad



                    Nema ga nešto mnogo, rade rekonstrukciju koja će trajati još godinama.



                    Izgrađen 1583. a potpuno izgoreo 1759.



                    Obod grada-zamka, sa puškarnicama. Pukotin eu asfaltu su od zemljotresa



                    Ovo je najviši deo rekonstruisan



                    Kanal oko bedema.



                    Odakle im voda na 60m visine od reka u podnožju?

                    Reverse syphoning.



                    To je 1583. bio veliki podvig inženjerstva



                    Glavni ulaz







                    Gledano iz zamka, livada.



                    Tu su bila skladišta (hrane, pirinča, porez se feudalcima plaćao u pirinču i usevima), kuhinje, stanovanje posluge. Zamak u Matsumoto je imao to isto i sve je izgorelo u požaru izazvanom u kuhinji kao na ovoj livadi, tu su bile te opšte prostorije i zgrade. Leteće varnice poterane vetrom inicirale vatru po svemu i spalile sve, zamak je nekako preživeo.



                    Drvena konstrukcija unutrašnjosti




                    Model zamka



                    Primeri stvarne konstrukcije, nema eksera nego sve mora da klikne jedno u drugo





                    Majstorstvo tesara i stolara, pre 600+ godina, bez mašina











                    Probao sam da pomeram prozore, ide kao podmazano, bez sile





                    Sad, ova kerefeka oko krovova u japanu i Kini i Koreji. Japanci mi kažu da je to čista estetika. Googlatori tvrde to je da se kiša, kao skakač na skijama, pošalje dalje od temelja.





                    Nije ni to naivno i jednostavno napraviti



                    Kada završismo posetu, videh ove radnike na restauraciji kako na "ooo-ruk" sastavljaju ovaj konvejer. Bože zdravlja, otići ću opet za 3-4 godine da vidim dokle su stigli.



                    Sledeći post, Kenroku-en bašta.

                    Azija, moja dežela.

                    Comment

                    • yoyogi
                      Chairman of the Bored
                      • Aug 2011
                      • 4688

                      #11
                      Kenroku-en je glavni razlog posete Kanazawi. Velelpni park na 11 hektara, jedan od 3 najlepša u Japanu.



                      Evo koliko je daleko od zamka - samo se pređe most.



                      Ima nekoliko ulaza, pravljen je od 1620-1840. Bio je privatan park, za javnost otvoren 1862.



                      Na tom ulazu, kako se uđe, 200 godina star bor



                      I spomenik princu Yamato Takeru, koji je bio jedan od 400 vojnika imperijalne vojske poginulih u smirivanju Satsuma pobune na južnom ostrvu Kyushu. To je bila pobuna samuraja koji su ostali bez posla i značaja pod novom imperijalnom vlašću. To je onaj film "Poslednji samuraj".
                      Ovo se smatra prvom bronzanom statuom ljudskog bića u Japanu, podignuta 1880-te.



                      Lord Maeda je napravio ovaj paviljon da u njemu život provede njegova majka, damme Maeda.



                      Voda u baštu dolazi na isti način kao i u zamak - inverznim sifoniranjem. Glavno jezero







                      To je to "kornjača" ostrvo



                      Dvonoga lanterna koja je simbol parka (kupio sam magnet za frižider)



                      Fontana kojoj pritisak za mlaz daje razlika u nadmorskoj visini jezera i nje same



                      Mlaz ide 3.5m



                      Čak i mali vodopadić



                      Most u obliku jata gusaka





                      Čajdžinica na drugom, manjem, jezeru



                      Ovaj bi se bor polomio pogotovo zimi pod snegom bez potpore



                      Lepo mesto, da tamo blizu živim možda bih išao svaki dan.







                      Sa slikanjem, treba najmanje sat i po. Vidim po netu da ljudi lako provedu 3-4 sata.
                      Azija, moja dežela.

                      Comment

                      • yoyogi
                        Chairman of the Bored
                        • Aug 2011
                        • 4688

                        #12
                        Kanazawa, legendarna Higashi Chaya District. To bi bilo kao naša Skadarlija samo mnogo veće i raznovrsnije.

                        "Chaya" u imenu je od čajdžinica



                        Kanazawa nije bila žestoko bombardovana 1945. pa su ulice sačuvale dobar deo građevina i šarm





                        Bio je ponedeljak a i virus pa nije bilo turista, pogotovo ne stranaca koji su bili preplavili mesto



                        Ove burgundi boje kuće su gde se dole pio čaj a gornji sprat je bio za sedenje i zabavu sa gejšama





                        Poprečne uličice



                        Tu je bio i restoran gde smo ručali



                        Bilo je stvarno ukusno



                        Evo nas kod čaja. Masa radnji ga prodaje,



                        I ove kolačiće od "mochi", pirinčana melasa, omotane zelenim čajem





                        A ovo je specijalitet. Sladoled sa listom od zlata. Pravog zlata. Zlato je i u imenu Kanazawa

                        Ovakav sladoled košta normalno 300 dinara.



                        Ovde košta 900 dinara. Od pravog zlata je list, bezukusan, više kao za "wow" efekt i za socijalne mreže.
                        Nije to ni skupo. U školi sam učio iz fizike, da anoda-katoda može da pozlati ceo spomenik Kneza Mihaila u Beogradu sa 3 grama zlata. Ovde, to je razlika od 300 dinara sladoleda do ovog 900 dinara sa pozlaćenim listom i da bude turistička atrakcija.



                        Jeste bilo praznjikavo ali baš nam je prijalo



                        Ove devojke, verovatno na slobodnom danu iz firmi, možda i turistkinje, obukle kimona da se prošetaju i islikaju



                        Posle ovoga, napuštamo Kanazawu i idemo u Tottori. Sledeća stanica, Komatsu Airport (da slikam, prošli put je nešto interesantno sletalo i nije bilo parkinga, stotine ljudi sa dobrim kamerama).
                        Azija, moja dežela.

                        Comment

                        • yoyogi
                          Chairman of the Bored
                          • Aug 2011
                          • 4688

                          #13
                          Ovo je bio kraj Kanazawa posete. Odavde idemo dalje za Tottori. Usput je aerodrom Komatsu gde prošli put nije bilo parkinga jer su hiljade ljudi došli da slikaju nešto što sletalo. Ne znam šta je bilo.
                          Otužna zgrada, izgleda više kao skladište. Opet, prošle godine je bilo 1.82 miliona putnika.



                          Prazno unutra, redukovani letovi zbog virusa



                          Prodaja, suveniri



                          Restorani (ima ih 6-7)



                          Od 3 popodne ima 6 letova (neki su codeshare, isti let pa ih nema baš 9 kao što displej kaže)



                          Ima terasu za gledanje piste i poletanja i sletanja



                          Posmatramo arhaični ispraćaj aviona, kao iz 1960. Letovi su domaći, do Tokyo Haneda, manje od sat vremena. Celokupno osoblje koje je radilo oko putnika i aviona, postrojeno, panoi su zahvalnost što su putovali sa njima (JAL - Japan Airlines).



                          Na zvuk pištaljke, poklone se putnicima koji ih gledaju, ako ih gledaju





                          To nije sve. Druga strana aviona, koja ih nije videla, kako se avion pomera za poletanje, da i druga strana aviona vidi. Prelaze na drugu poziciju (na pištaljku koja se posle više nije čula sa mog mesta posmatranja, zbog buke motora)



                          Pa se i tu poklone i mašu putnicima



                          Evo kratak video. Ima neprijatan ton



                          "Customer Service" u Japanu, do mere ponižavanja radnika pružalaca usluga, po mom mišljenju.

                          Biće još jedan post ovde, o statuama koje su ispred i na samom aerodromu.
                          Azija, moja dežela.

                          Comment

                          • yoyogi
                            Chairman of the Bored
                            • Aug 2011
                            • 4688

                            #14
                            Da završimo ovo o Kanazavi. Najbliži aerodrom (30km) je gore već opisani Komatsu.
                            Na prilazu, statue





                            Nije mi bilo jasno šta te statue predstavljaju. A to je u stvari svima u Japanu poznato, legenda iz 1150-te godine, Benkei i Togashi.

                            Benkei je bio rođen kao gorolom, vrlo snažan, čudo, kada su ljudi bili visoki 1.4m on je bio 2m. Kao Obelisk iz stripova "Asterix".

                            Kada je krenuo u neki hram da se moli, trebao je da pređe most. Svi su mu rekli, koliko god da si snažan, ne idi tamo, satreće te. On ipak ode.
                            Tu se sukobi sa Yoshitsunijem, na mostu, teška tučnjava. Niko ne pobedi. Yoshitsuni mu prizna snagu i uzme ga za prijatelja.

                            Koga dublje zanima, neka počne od Benkei

                            Kada se Yoshitsuni penzionisao, sledio je Benkea. Ove su statue kada oni prelaze granicu a komandir postave, Togashi, im ne veruje da su monasi. Naredi im da čitaju sa papira šta su im vernici rekli.
                            Benkei čita sa praznog papira, izmišlja. Komandir, Togashi, to prepozna. Opet, reče mu, snažan si i mudar i znaš kako da putuješ. Puštam vas. Putujte sa srećom.

                            To je koreografija koja obeležava taj čin, predstava igrana svakog dana u Komatsu i Kanazawa. Mislim da ceo Japan zna o ovoj priči.
                            Benkei je levo, Togashi desno.



                            Šta to kaže putnicima koji dolaze na aerodrom za let nekuda?

                            Svi znaju tu legendu od 5-te godine života, aerodrom im poručuje snažni ste i hrabri, mudri, putujte sa srećom.

                            Pa možda 10 godina prolazim pored ove pekare, ima peciva, svašta, osim hleba. Ima tosta. Opet, zove se "Benkei", poznata je i ima ispostave po shopping malls.
                            Konzumirajte naše naše proizvode i ima da budete snažni kao Benkei.

                            Azija, moja dežela.

                            Comment

                            Working...
                            X