Bangkok: sa 16 miliona stanovnika, najvece malo mesto na svetu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yoyogi
    Chairman of the Bored
    • Aug 2011
    • 4686

    Bangkok: sa 16 miliona stanovnika, najvece malo mesto na svetu

    Bangkok.

    Sa 16 milona stanovnika (medju kojima je 8.76 miliona FaceBook korisnika) , "najvece malo mesto" na svetu. Slikano 2001. sa Rachadaphisek, sada je skyline jos bogatiji neboderima.





    80% stanovnistva Tajlanda nije nikada culo rec "Bangkok".
    Za njih je to Khrung Thep, tako ga zovu. I na Thai TV ga zovu tako.

    Thai su ponosni da nikada nisu bili ni okupirani ni kolonizovani, mada svi oko njih jesu, ne yebu nikoga. Cak i u svojoj himni imaju da svaki pedalj Thai zemlje pripada Thai narodu. Niko ko nije Thai ne moze tamo da kupi zemlju, no shit.

    Za njih, postoje samo dva nacina da se stvari urade: Wrong Way i Thai way.
    Samodovoljna a opet otvorena nacija koja, ovo je mozda smesno ali je istinito, nema rec za "ne". Svaki jezik na planeti ima rec za "ne".

    Thai kazu "mai chai" = "nije da".
    Azija, moja dežela.
  • yoyogi
    Chairman of the Bored
    • Aug 2011
    • 4686

    #2
    Do sredine 70-ih, grad jedva da je imao nekoliko poslovnih zgrada visih od 4 sprata.

    Onda je dosao urnebesni razvoj i izgradnja. Rast je bio toliki da je poslovna stampa predvidjala da ce 2010. Tajland biti ekonomija veca od Kanade (1.3 triliona$).

    Najvisa zgrada na horizontu prethodne slike je Bayoke Tower, najvisa u Tajlandu. Gornja polovina je hotel, ima restoran i vidikovac. Nije cest cist dan (kao ni za prethodnu sliku). Slikano sa Bayoke Tower:






    Onda je dosla 1997. i slom. Gradjevinci jednostavno nisu dosli sledeci dan na posao, ostavili zgrade u kojem god stepenu (ne) dovrsenosti su se zatekle:





    "See through skyscrapers" i danas stoje, cekaju valjda da zemlja ispod njih postane vredna troskova rusenja.





    Kada sam otisao iz Beograda, bile su 3 visoke zgrade - Genex, Beogradjanka i (tadasnji) CK na Uscu.

    Kolike su razmere azijske krize 1997. bile - samo Bangkok je imao 384 (nije greska) high-rise zgrada duplo visih od Beogradjanke, ovako napustenih.
    Bas tako, 384 napustene, ne racunaju se hiljade vec zavrsenih i useljenih.

    Ima neko pravilo u gradjevinarstvu da se ovako nedovrsena zgrada mora zavrsiti u roku od 5 godina ili da se srusi. Na stotinak su radovi nastavljeni 2002. neke su kasnije prosle inspekciju i dobile amnestiju a ostalo ih je jos 100 da ovako stravicno zjape.
    Last edited by yoyogi; 21-08-11, 05:16.
    Azija, moja dežela.

    Comment

    • yoyogi
      Chairman of the Bored
      • Aug 2011
      • 4686

      #3
      Jos jedan vazan cinitelj zivota tamo, tektonski razlog "cudesnosti" Bangkoka: 90% zena radi. Prakticno, sve pokretne zene, bez obzira na godine starosti, rade.
      Ako nista drugo, imaju svoj "food stall" gde na ulici kuvaju. Mnogi stanovi i nemaju kuhinje i od te prodaje moze nekako da se zivi.

      Ovde (Bang Saen) peku lignje, hobotnice, ribu, na ulici:






      Nema ni donje granice starosti. Ova devojcica skolskog uzrasta iz skole ide na majcin food stall i tamo pomaze. Svaki dan mozes da vidis decu kako rade domace zadatke uz tezgu:






      Ovo bi vec bilo kaznjivo na Zapadu: ova deca ne da se nalaze uz alkohol, nego ona i "vode radnju" dok roditelji rade nesto drugo:







      Kradja je jako tesko krivicno delo. Da mazne flasu ovoj deci i da ga uhvate, pocinilac bi dobio 15-20 godina paklenog zatvora. Zato kradje skoro da nema. (jedan na naplatnoj rampi na utoputu koji je uhvacen da je u dzep stavio 200US$ putarine, osudjen je na 40 godina robije).

      Ova zena svoju "samostalnu zanatsku krojacku radnju" vodi sa trotoara gde izgura sivacu masinu na tockice.







      Do nje, blize na slici, je street food vendor, hrana je prekrivena zastitnom folijom.

      Na kraju, drzava svakome ko zavrsi fakultet garantuje posao. Zavrsi geografiju, istoriju umetnosti, vishu ekonomsku...posao imas 100%. Ima i kvaka: ako te drzava rasporedi, mozda nece biti bas u struci a mozda ce biti i u drugom mestu.

      Ovih 12 devojaka radi u ovom maltene kiosku duty-free (stari aerodrom, Don Muang, zatvoren septembra 2006).

      12 casha cole iz susednog Burger Kinga da se slikam sa njima (neke su uzele cashe i sede pozadi). Dvanaest njih, ne mogu ni da stanu fizicku unutra ali imaju posao:





      Po robnim kucama u Bangkoku, skoro svaka prodavacica govori engleski. U Japanu ne govori ama bas niko, cak ni menadzer.

      Eto zasto. Ko iz bilo kog razloga nije nasao prvi posao (mozda 5%, koji iz nekog razloga nisu diplomirali zajedno sa generaciojom i nisu bili spremni kada sve firme masovno zaposljavaju odjednom). To im je prvi posao i dok se snadju, rade kao prodavacice. I jos, 70% studenata na univerzitetima su devojke.

      Na zadnjim stranama The Economist, imaju tabele o raznim parametrima nacionalnih ekonomija. Poslednja kolona je nezaposlenosti po zemljama. Talland ima najnizu nezaposlenost na planeti, ide 1.0% do 1.6%. U ovom primeru je 1.2%, septembar 2009. kada je kriza besnela po svetu:


      Azija, moja dežela.

      Comment

      • yoyogi
        Chairman of the Bored
        • Aug 2011
        • 4686

        #4
        Logo Thai Airways, na repnom kormilu





        ima veliko znacenje. Neka marketinska firma iz Kalifornije, trebalo joj je godinu dana da shvati Thai identity i da ga napravi..


        Nije orhideja. Taj logo je stilizacija cveta u Thai poznatog kao "dok rak". Cvet ljubavi. Ne bilo koje nego ljubavi prema familiji, prema zajednistvu i jedinstvu. Taj cvet uvek raste u grupi , nikada sam, nikada izolovan.

        Ovako stilizovan, daje utisak leta i brzine.

        I stjuardese u Thai Airways ga nose na reveru, svez cvet i svaki zenski putnik ga dobije na izlazu (cak i moje malo zensko dete).

        Azija, moja dežela.

        Comment

        • Colonel Kurtz

          #5
          Sto se grada tice, poplave su ga mimoisle i konsenzus je da je "gotovo". Grand Palace i sve znamenitosti su otvorene.

          Vracamo se na redovan program.


          Nije bas svakodnevnica ali se desilo jedno 18 puta od 1945, Vojni puc 19. septembra 2006.

          Setim se nemocnog besa kada je SM izveo tenkove 9. marta. Ovde nije bilo nista od toga - maltene docek oslobodilaca i dobrodoslica.

          Vojnik, na tenku koji su gradjani ukrasili cvecem, cita novine (koje su mu gradjani dali):



          Druze, primite ovo rosno cvece:





          Na TV su zamolili barove da ne salju igracice da igraju u mini suknjama, vojnici su "na zadatku, ne na zurci".





          Za slikanje red. Ovaj vojnik kaze drugoj deci da cekaju na red za slikanje:
















          Zute trake i zute majice u svakom kadru su znak odanosti Kralju.
          Zuta boja je boja utorka, dana kada se Kralj rodio (rodio se u Bostonu, u ponedeljak ali je zbog vremenske razlike to vec bio utorak u Thai).

          Vojska je regrutna mada se na lutriji se izvlaci ko ide ko ne ide.

          Comment

          • Colonel Kurtz

            #6
            Moj kolega iz Bangkoka, vraca se u svoju kucu u Nontahburi ovog vikenda.
            To je mesto odakle su dolazile neprijatne slike za vreme poplava.

            Kuca mu nije bila bas poplavljena ali prilazi jesu. Firma je platila svima ugrozenima serviced apartments ili hotele zadnjih 6 nedelja, preselio je bio porodicu u Pataju.

            Sada je gotovo.

            Comment

            • seksturista
              Hansum man
              • Dec 2011
              • 10

              #7
              Jooj, sine, kako sam se opeko. Rasisti (zborno mesto im je B92 Forum, tamo treba da volis Albance i sve ostale is bivse SFRJ i da se gadis Srba ali mozes otvoreno da mrzis sve ostale narode i rase) kazu da su Thai zene "submissive little thingy". To ima samo na B92, i to od Moderacije. Da je jednom-pet puta, to bi bila slucajnost. Ovako, to je politika.

              Vidi ovo. "Submissive little thingy", neko pokusao da je siluje.



              Sta imamo u kesici (slika iz policije)? Dobro parce jezika koje je ova zenska odgrizla silovatelju. I majica joj je krvava.

              Kako se budala usrkivao dok je u begu preskakako plotove. Uhvacen je i osudjen.

              The Economist je imao na naslovnoj strani da su zaposlene zene (u Americi, kao civilizacijsko dostignuce) po broju prevazisle broj zaposlenih muskaraca. Sad fucks, nisu znali da je to tako u Thai, matrijarhatu, vec 50 godina. Ili se to ne racuna?
              Boyfriend send you money. No send money, he customer. (clone of yoyogi)

              Comment

              • Mekong
                Ljubim miris napalma u zoru...
                • Dec 2011
                • 656

                #8
                Voznja u Bangkoku. Ljudi se plase medjutim u gradu je lako i nesrece su retke (osim motociklista). Tri dana da odem, iznajmio bih kola, kakvi taksisti. Oni su seljaci koji kada je u selu dosadno (kada nema nista oko pirinca) dodju da voze po gradu. Pojma niocemu nemaju osim nekoliko glavnih centara i aerodrom.

                Voznja postaje nezgodna na otvorenom, ides 120kmh a autobus iza tebe ti blica da mu se maknes s puta.

                Ovo je prava napast: motociklisti. Na semaforima se provuku napred i stoje i cekaju, turiraju:








                Krecu odjednom, kao neka banda:







                Ovo je vazno: kako su izbili na celo, pred semafor? Provlaceci se izmedju zaustavljenih kola, vijugajuci levo desno. Tu moze da te ogrebe ili ulubi i ode, nema stajanja i rasprave. Zna da neces ni pokusati da ga uhvatis niti da ga ikada vise vidis.

                Zato, ovako, drzis 2m odstojanja kad stojis, da mogu da se promuvaju i da nikoga ne ogrebu.


                Winston Churchill: "Americans will always do the right thing, but only after they have exhausted all the alternatives."

                (clone of Yoyogi, for fun)

                Comment

                • yoyogi
                  Chairman of the Bored
                  • Aug 2011
                  • 4686

                  #9
                  Nekada, "Brucoshijada" u Thai.

                  Da u Thai kazes "that picture", svi bi znali da se radi o ovoj:




                  Mock felacio.

                  To je bio deo brucoshijade, koja ima mnogo sadrzaja a ovo je nus-efekat, posle zvanicnog dela, pocinje neformalni gde stariji studenti mogu da rade sta hoce novima, da ih maltretiraju kao stara vojska nove regrute.

                  Velika je bila pobuna javnosti, "zato li ja placam deci Uni i stan i troskove, da vidim ovo?".

                  Ministarstvo prosvete je reagovalo u jednom danu. Identifikovali su studente, suspendovali ih (60 njih) i zabranilo brucoshijade na nacionalnom nivou.
                  Azija, moja dežela.

                  Comment

                  • yoyogi
                    Chairman of the Bored
                    • Aug 2011
                    • 4686

                    #10
                    Bangkok, svoj stan. Stoji prazan (dobro namesten samo niko ne zivi tamo), za letovanje ili za nedaj boze.


                    Pogled sa balkona:










                    Ima za decu, sa gumenim podom:






                    Ceo kompaund je bezbedan, nema vozila. U 4 popodne, skupe se mame sa decom. Tu se razmenjuju recepti, trachevi, neobavezno, niko ne mora da dodje a opet je vecina tu:




                    Ima i stazu za jogging (320m) u krug, kroz tropsku bastu:





                    I nocom:




                    Pa dole, sa terena:













                    Kupanjac, samo treba da se ode liftom dole i bas si na mestu:

                    Azija, moja dežela.

                    Comment

                    • Colonel_Kurtz
                      Horror. Horror.
                      • Dec 2011
                      • 185

                      #11
                      Originally posted by yoyogi View Post

                      Ima i stazu za jogging (320m) u krug, kroz tropsku bastu:





                      I nocom:


                      Uh, sto ja volem dzunglu. Ne bi ni isao u stan, tu bi negde napravio kolibu na drvetu i odozgo posmatro ribe na bazenu. Obuko bi se ko Tarzan, pa nocu dok idem sa lijane na lijanu pustim "Aaaaaaaaaaaaaaaa" da se svih 1,300 stanova probudi. Koja bi to fora bila.
                      In the darkness of the jungle,
                      We are merry jungle people.
                      Ooo-jungle people,
                      We are happy people.


                      "Jungle People"
                      Soulful Dynamics
                      Columbia, single, 1976

                      (clone of Yoyogi)

                      Comment

                      • Mekong
                        Ljubim miris napalma u zoru...
                        • Dec 2011
                        • 656

                        #12
                        Originally posted by Colonel_Kurtz View Post
                        Uh, sto ja volem dzunglu. Ne bi ni isao u stan, tu bi negde napravio kolibu na drvetu i odozgo posmatro ribe na bazenu. Obuko bi se ko Tarzan, pa nocu dok idem sa lijane na lijanu pustim "Aaaaaaaaaaaaaaaa" da se svih 1,300 stanova probudi. Koja bi to fora bila.
                        Uff, kako bi te skenjo, ko zeca. Kao novobeogradski oficir u penziji.

                        Ti meni, izmedju zgrada, da urliknesh "Aaaaaaaa" ne samo nocu, nego bilo kada. Idi u shumu i tamo se deri.
                        Winston Churchill: "Americans will always do the right thing, but only after they have exhausted all the alternatives."

                        (clone of Yoyogi, for fun)

                        Comment

                        • Mekong
                          Ljubim miris napalma u zoru...
                          • Dec 2011
                          • 656

                          #13
                          Originally posted by yoyogi
                          Vlasti su saopstile da se svi spreme za poplavu. Cak i sam centar grada moze da se (mada ne strasno) okvasi.


                          Verovatno kolaju vesti da je aerodrom poplavljen. Jeste, Don Mueang, stari, koji je zatvoren u septembru 2006. i sada se koristi za 10-ak lokalnih letova dnevno koliko da se odrzava u radu infrastruktura (ako se nesto desi glavnom aerodromu Souvarnabhumi, da ne ispadne da je sve na starom zardjalo i neupotrebljivo). Za civilni saobracaj je znacajan kao otprilike Batajnica.

                          Vidi se da su avioni A-310, to je krsh koji i nije u plovidbenom stanju.

                          Otvaraju ga opet u utorak 6. marta. Voda se odavno povukla i sve je spremno. Vraca se Nok Air (nok = ptica) ciji su letovi bili premesteni na Souvarnabhumi, glavni aerodrom koji nije bio poplavljen.
                          Ko moze da se sluzi tim aerodromom, to je pesma, maltene kao imati svoj privatni. Sve zgodno, 90-godina servisa uhodano, nema guzve, milina.

                          Drzava moze potpuno da ga zatvori (i Nok Air pripada drzavnoj firmi, Thai Airways) ali imaju te male operacije cisto da se ne ispostavi da , ako zatreba, tamo nema nikoga, oprema zardjala, niko vise ne zna da rukuje. Tako drze ~4 miliona putnika da prodje kroz njega godisnje da se sve i dalje koristi i da moze da uskoci ako zatreba (Nikola Tesla ima 2.6 miliona putnika godisnje).



                          Don Mueang gets clearance

                          Nok Air the initial beneficiary
                          Flood-ravaged Don Mueang airport is due to reopen for commercial flights next Tuesday with a bit of fanfare officiated the day before by Prime Minister Yingluck Shinawatra.



                          [/FONT]
                          Bangkok's old airport, which closed last Oct 25 during the deluge that paralysed central provinces and Bangkok for two months, will serve only one scheduled airline, the budget carrier Nok Air.

                          Orient Thai, the other budget airline that used to operate through Don Mueang in the pre-flood period, has yet to set a return from Suvarnabhumi.

                          Don Mueang director Kanphat Mangkhlasiri confirmed that the airport was "100%" ready to resume operations next week.

                          Nok Air executives said separately that the airline will begin ferrying its aircraft Monday afternoon at the end of scheduled service at Suvarnabhumi, with nearly all of its fleet of 14 aircraft slated for normal flights starting at 6am on Tuesday.

                          They said facilities required to support Nok Air's operation, particularly at Terminal 1, were largely spared by the floods and all systems are now ready.

                          Nok Air will continue to provide passenger check-in service at Row 6 on the third floor of Terminal 1, with existing flight dates and times unchanged.

                          The carrier, which operates 35 domestic flights a day, has been eager to return to its home base. Heavy congestion at Suvarnabhumi has forced it to burn more jet fuel waiting for take-off slots, causing flight delays and frustration for passengers.

                          Initially Nok Air's on-time performance at Suvarnabhumi slipped to 28% before improving to 75-80% recently. The airline's pre-flood record at Don Mueang was 96%.

                          By resuming operations at Don Mueang, Nok Air should be able to woo back passengers and attract new clientele who prefer to travel through the airport, where it takes five-10 minutes after landing to get to ground transport.

                          Next week's reopening means that Nok Air will have the entire facility at its disposal. No other airlines have expressed interest in staging operations from the old airport.

                          Airports of Thailand Plc (AoT) has blamed the vacuum on unclear government policies and lacklustre support.

                          A stumbling block is a state directive that Bangkok's old airport should only serve carriers with point-to-point domestic services.

                          AoT planners are keen to see Don Mueang help with off-loading traffic from the congested Suvarnabhumi, whose passenger throughput is expected to soar to 51 million passengers this year despite a design capacity of 45 million.

                          During its heyday, Don Mueang served nearly 39 million passengers a year. Since September 2011, it handled just 3.97 million
                          note AoT statistics.
                          Winston Churchill: "Americans will always do the right thing, but only after they have exhausted all the alternatives."

                          (clone of Yoyogi, for fun)

                          Comment

                          • Mekong
                            Ljubim miris napalma u zoru...
                            • Dec 2011
                            • 656

                            #14
                            Da su neprijatne za oko, od ovih studentkinja ne bi moglo da se zivi. Svugde su. Ovako, ne znas gde pre da gledas.

                            Uniforme su standardne, propisane na nivou drzave i razlikuju se po kopchi kaisha i broshu (na kojima je logo univerzitetat koji pohadjaju).
                            Ko god da ih je dizajnirao, imao je na umu tradicionalno lepe figure shlang devojaka.









                            Ove su unele dozu sopstvene kreativnosti, nose suknje "na visoko" pa izgledaju krace:






                            Nazad, na standardno, ima da se postuju propisi, nego sta:























                            Pre 5 godina je bila buka u javnosti da su uniforme studentkinja "too sexy". A od studenata, 70% su zenske. Koliko god da je Thai matrijahat i da su zene na poslu zastupljene vise nego muskarci (30 godina pre nego sto je to u Americi izaslo na naslovne strane o americkim zenama), u Thai se zene ne bave mnogo politikom pa muskarci, naravno, nisu hteli da zenske na ulicama izgledaju ista manje atraktivno.

                            Mislim da je to u stvari ovo: Thai su legendarno dobre ribe a ove uniforme samo naglasavaju koliko ih mnogo dobrih ima.
                            Winston Churchill: "Americans will always do the right thing, but only after they have exhausted all the alternatives."

                            (clone of Yoyogi, for fun)

                            Comment

                            • Mekong
                              Ljubim miris napalma u zoru...
                              • Dec 2011
                              • 656

                              #15
                              Bangkok, legendarni tuk-tuk.




                              Za tuk-tuk vaze 2 pravila:

                              1. Neces da se nadjes u njemu;
                              2. Ako se nadjes u njemu, sto pre hoces da izadjes iz njega


                              To je jedno uzasno i vrlo nestabilno i opasno vozilo. Prevrne se kao od sale a nema ni pojaseva ni kabine, tako da se u sred letovanja nadjes krvav, odrane koze i modar. I niko ne odgovara za to. Gledaj sta ces.
                              On sam nije brz i ispadanje iz njega te ne bi ubilo ali kamion ili autobus ili auto pred koji ispadnes mogu da naprave od tebe neprepoznatljivu krvavu pulpu.

                              Naravno, nema ni erkondisn sto je u tropskoj vrucini vazno. Nema ni taksimetar.
                              Obicno je, za stranca 10-20 puta skuplji nego obican klimatizovani taksi sa uniformisanim vozacem. Lokalci to znaju, znaju i vozaci, pa tamo gde nema drugog prevoza idu po 3-4 da podele trosak, cenkaju se i negde se nadju.



                              Trece, one kamiondzije sa Dunav stanice su moralne gromade prema tuk-tuk vozacima. Nema sta ovi nece pokusati da te prevare ili da te negde odvedu.
                              I za seks, kakav hoces, sve imaju i znaju. I za tebe, i za zenu, za oboje, sve kombinacije su na raspolaganju. Masaza, imaju laminirane kataloge, ima i "special" ukljucen.
                              Gde hoces da ides, "to je danas zatvoreno, nego vidi ovo..." pa te uvaljuje negde gde dobija proviziju.

                              Ovo dvoje, bas su slatki, imace sta da pricaju kada se vrate. Samo da su ikada saznali u kakvim su rukama bili:

                              Winston Churchill: "Americans will always do the right thing, but only after they have exhausted all the alternatives."

                              (clone of Yoyogi, for fun)

                              Comment

                              Working...
                              X